home
leden info

Clubnieuws

Verslag van het evenement Nijkerk van 1-8 september 2017

v_1.jpgOp vrijdag 1 september staan we met 15 equipes op de SVR-camping Coterlet in Nijkerk. Coterlet is een kleinere camping en mooi gelegen 3 kilometer ten westen van Nijkerk. We staan bijeen in drie laantjes en het is heerlijk zomerweer. De hevige regenbuien van de laatste dagen elders zijn ons gelukkig bespaard gebleven.

Vrijdagmorgen drinken we bij de organisatie koffie en Herman vertelt over het programma van de komende week.
v_2.jpg’s Avonds is de opening van het evenement in een mooi zaaltje van de camping. Het is er gezellig en er wordt veel nagepraat over de afgelopen vakanties. De organisatoren hebben lekkere hapjes voor ons bereid en we blijven nog lang zitten.

v_3.jpgZaterdag 2 september, we bezoeken op eigen gelegenheid Spakenburg, waar dit weekend de visserijdagen gehouden worden. We rijden er op de fiets heen. Het is gezellig druk in het vissersdorp. Veel kraampjes over hoe in het verleden de visserij bedreven werd. Ook lopen er veel personen, jong en oud, in klederdracht. In de haven liggen de houten botters waarmee vroeger gevist werd op de Zuiderzee. Ook zijn er talrijke kraampjes waar vis gebakken wordt die je kan proeven. Aan het eind van de middag fietsen we terug naar de camping.

v_4.jpgZondag 3 september, we vertrekken vroeg per fiets voor een rondrit om de omgeving van Nijkerk te verkennen. We fietsen door Nijkerk, langs de Arkervaart naar het Veluwemeer. Daar maken we een stop bij een strandpaviljoen. De organisatie trakteert ons op koffie met appeltaart. Op het terras zitten we heerlijk bij een lekker zonnetje. Daarna vervolgen we de fietstocht over een smal fietspad op de dijk van het Veluwemeer, richting v_5.jpgSpakenburg. Voor het dorp verlaten we het fietspad en via binnenwegen rijden we terug naar de camping. Totale ritlengte 30 kilometer. De rest van de zondag luieren we op de camping.

Maandag 4 september, we bezoeken Amersfoort voor een rondvaart door de grachten. Met de fiets rijden we naar het centrum, waar de rondvaart begint. Op twee open boten v_6.jpgvaren we door de grachten. Onze gids vertelt over de vele mooie karakteristieke  oude gebouwen en huisjes van de historische binnenstad, waar we langs varen. We varen de Westroute door de Kortegracht, Zuid- en Westsingel en Langegracht. Na ruim een uur zijn we terug en wandelen naar de markt, waar we op het terras een drankje en een hapje nemen. Aan het eind van de middag fietsen we weer terug.

Dinsdag 5 september, een vrije dag en wij bezoeken per auto Harderwijk. Aan het eind van de middag is er bij de organisatie een Happy Hour. Bij mooi weer is het gezellig en de organisatoren serveren lekkere hapjes. Herman vertelt over het programma voor morgen als we het Cavalerie museum in Amersfoort zullen bezoeken.

v_7.jpgWoensdag 6 september, het museum bevindt zich op de Bernhard kazerne waar de Cavalerie gehuisvest is. Het museum bevindt zich in twee gebouwen. Onze groep wordt gesplitst in tweeën en met gidsen bezoeken we het museum.
Onze groep bezoekt eerst de loods waar alle soorten tanks en pantserwagens staan. We zien o.a. de bekende tanks; Sherman, AMX, Leopard.
Daarna bezoeken we het gebouw waar van de Cavalerie de uniformen, handvuurwapens, paarden en vele schilderijen te zien zijn.

Donderdag 7 september, bijna alweer de laatste dag, want morgen zullen we huiswaarts gaan. Bij goed weer worden de luifels en voortenten afgebroken en droog opgeborgen. ’s Middags rijden we naar Barneveld. In de Veluwe hal spelen we eerst twee uur bowling. We hebben vier banen en er wordt fanatiek bowling gespeeld. Daarna gaan we naar het restaurant van de Veluwe hal. Na een kop soep is er een koud en warm buffet. Het smaakt uitstekend en we zitten gezellig bijeen. Na het dessert vertrekken we naar de camping.

v_8.jpgVrijdag 8 september, om 10:30 uur is de sluiting van het evenement. Vanwege de regen houdt de organisatie het in de schuur van de camping.
Na de koffie met een krentenwegge, sluit Herman het evenement. Hij bedankt iedereen voor hun aanwezigheid en met name Dinie en Bennie voor hun hulp bij de organisatie. Hans bedankt de organisatoren voor deze gezellige week met alle leuke uitstapjes die we gemaakt hebben. Als dank ontvangen Dinie en Jenny een leuk plantenkado en Herman en Bennie een fles wijn. Hans  geeft  hen het koperen ABC-plaatje en sluit af met een tot ziens op de Nieuwjaarsreceptie in januari 2018.
Iedereen bedankt de organisatie en neemt van elkaar afscheid.