home
leden info

Club-nieuws

Weekevenement Haamstede 18-25 mei 2008

Op zondag 18 mei zijn we met 28 caravans gearriveerd op camping Ginsterveld te Burgh-Haamstede. We staan leuk bijeen op drie mooie veldjes. We beginnen het evenement met koffiedrinken bij de organisatie- André, Jeanne, Gré en Ton. Het weer is gelukkig verbeterd na een natte zaterdag. De gehele week zullen we genieten van veel zon en oplopende temperaturen naar 22 graden. Zondagavond is de opening van het evenement door André. We praten gezellig bij tijdens een ABC-tje in het kinderspelgebouw van de camping vlakbij onze veldjes.

Maandag rijden we een prachtige fietstocht door de boswachterij Westenschouwen. Op de dijk naar Burgsluis zien we de Oosterschelde en in de verte de Oosterscheldebrug. Daarna rijden we terug naar de camping.

Dinsdag staat een dagje zeevissen op het programma. Echter helaas door de te harde wind vaart de boot niet uit op zee en hebben we een vrije dag om zelf iets te ondernemen. Sommigen bezoeken de expo Neeltje Jans, waar uitgebreid geïnformeerd over de watersnoodramp en de doorlaatbare Oosterscheldekering. Ook een rondvaart over de Oosterschelde behoort erbij.

Woensdag staat op het programma een bezoek aan het stadje Zierikzee. Eerst beginnen we met koffiedrinken aan de haven en daarna bezoeken we met drie gidsen het stadje. We horen alles over de verwoestingen in Zierikzee door de watersnoodramp van ’53. Onze gids laat ons de verschillende bouwstijlen zien van huisjes in de oude binnenstad van Zierikzee. De wandeling eindigt op de markt met zijn vele markante gebouwen. Nadat iedereen heerlijk geluncht op de markt, komt er een einde aan een leuk dagje Zierikzee.

Donderdagmiddag is het jaarlijkse Jeu de Boules toernooi en zal er om het 2008-kampioenschap gestreden worden. De organisatie heeft twee bekers; voor de kampioen bij de heren en bij de dames. De opkomst is groot en er strijden 24 heren en 26 dames om de hoogste eer. Tijdens het ABC-tje op vrijdag zal bekend worden dat Martin Ariaans bij de heren en Fenny Tobi bij de dames kampioen zijn geworden. Beiden ontvangen de wisselbeker voor een jaar.

Vrijdag gaan we naar het dorpje Dreischor en bezoeken het Streek- en Landbouwmuseum Goemanszorg. Bij aankomst werden we verrast met een kopje koffie met een stukje appelgebak. Daarna zijn we door drie gidsen in dit mooie museum rondgeleid. Het museum gaf een goede indruk hoe er vroeger op Schouwen-Duiveland werd gewoond en gewerkt.

Vrijdagmiddag is er een gezellig ABC-tje, waarbij tevens de verjaardag van Els gevierd wordt. André maakt de JdB-winnaars bekend.

Zaterdagmorgen wandelen we naar het strand via het Verklikkerspad. Een heerlijke wandeling door de duinen en over het strand van zes km.

Zaterdagavond is de feestavond. De zoon en dochter van André en Jeanne, beiden professionele musici, treden voor ons op. Zij brengen een geweldige muzikale show met country en Nederlandstalige liedjes. Velen zingen mee en ook wordt er gedanst. We genieten van de leuke avond en de meesten gaan pas na 12 uur als de muziek gestopt is naar de caravan terug.

Zondag, alweer de laatste dag, worden we ‘s morgens verrast met een heerlijk ontbijt in het restaurant van de camping. Hans bedankt namens het bestuur de organisatie- Jeanne, André, Gré en Ton – voor de erg fijne week die we gehad hebben.

’s Middags vertrekken de meesten weer naar huis.